Mysföreläsningar

Jag läser just nu en kurs om populärkultur och det måste vara det bästa och intressantaste man kan läsa. "Konst" berör kanske, som många av teoretikerna jag nu läser påpekar, inte alla för att den helst enkelt inte når ut till alla. Alla söker inte upp konsten. Konsten söker upp alla, men inte jämt och ständigt. Det gör populärkulturen. Vi har även bästa föreläsarna, en historiker som heter Johan Bergman och som har skrivit en avhandling om politisk musik och andra politiska populärkulturella uttryck under 70-talet. Jag har läst hans avhandling för ett kapitel handlar om textilkonsten på 70-talet, precis som min kandidatuppsats. Vår andra lärare är också underbar. Hon är väldigt nervös och kliar under föreläsningarna på sina armar tills de blöder. Detta gjorde mig obekväm i början men nu har jag så mycket överseende. Hennes föreläsningar ren inspiration. Förra lektionen fick vi titta på:

 

Jag tycker att bilderna talar för sig själva.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0