Gott nytt år!

Nytt år igen. 2010 verkar för de flesta ha varit ett ganska kärvt år, ytterst kantat av saknad, sorg och ensamhet. Så lät det övervägande igår när jag och mina närmaste skulle sammanfatta det gångna året (jag är så glad att jag vet det här om mina vänner. Jag tror att alla inte vet sådant om varandra). Jag tycker om att sammanfatta, det är så mycket som annars lätt glöms bort, saker som förtjänar att bli ihågkomna.

Ur ett samhällsperspektiv var riksdagsvalet det sämsta med 2010. På det mer privata planet var det sämsta bröstcancer. Sen, mot slutet av året, försvann bröstcancern och det blev genast det bästa. Andra bra saker var att Peter flyttade in hos mig. Jag träffade Judith och Linnea. Jag var i Frankrike två gånger. Min syster blev fru.

2011 tänker jag nu kommer att bli året då jag pluggade och slet, levde lite knapert men var ganska nöjd med allt det jag gjorde ändå. Jag ser fram emot att läsa största delen av min vakna tid, det är ju ändå den bästa sysselsättningen.

 

Bild: Lelove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0