Sista krafterna

Jag jobbade som sagt idag, trots att jag kanske egentligen var lite för sjuk för att vara representabel. Mamma och pappa kom förbi och sa hej, dom tyckte att jag var det (representabel) sa dom. Efter att vi stängde på Nationalmuseet klockan fem sprang jag över bron till Moderna museet som har öppet till sex. Använde mina sista krafter för att titta på nya utställningen av Eva Löfdahl. Fint, jag tyckte mycket om det. Tyckte om hela rummet, det genomgående utförandet. Som att kliva in i en egen värld. Ibland brukar jag bara gå förbi minimalistisk konst utan att märka den. Då känner jag mig dum, som om jag vore någon slags grottmänniska som är för okänslig för att uppfatta saker som inte hoppar upp och slår mig i ansiktet.

 

 

Ursäkta den oskarpa bilden.

Det blir ingen öl för mig ikväll, men det har ni kanske redan förstått.

Godnatt, sängen väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0