Nej.

Idag har varit en tung dag med tanke på gårdagens valresultat. Jag har haft smskontakt med många under dagen, alla känner sig ledsna och uppgivna. Sverigedemokraterna är inne i riksdagen och alliansen "vann". Eller vad man ska säga.

Jag vet att jag skrev bara några dagar innan valet att det säkert skulle gå såhär, men jag var ändå inte beredd. Jag blev så uppmuntrad av att alla jag pratat med röstar på de rödgröna eller Fi. På något underligt vis lyckades jag intala mig själv att min lilla bubbla avspeglade Sverige.

Idag hade jag min första praktikdag på tidningen 10tal, där jag kommer praktisera högst sporadiskt tills vidare (eftersom att jag tyvärr är beroende av en förvärvsinkomst). Temat för årets bokmässa är Afrika och nästa nummer 10tal kommer avspegla detta med texter av och om några av de mest framstående afrikanska författarna. Nästa måndag är det releasefest. Jag ska stå i baren, så kom gärna dit (fast tro inte att ni får gratisöl). Om ni är oroliga så kan jag rapportera att kulturredaktionernas arbete än så länge fortgår, trots valresultatet. Vi får se hur länge de får finnas kvar. Idag har jag sprungit fram och tillbaka till stadsbiblioteket, lärt mig lite om hur man gör när man kontaktar press, gjort "Ny prenumerant"-lappar samt gått igenom en hel drös med dikter skrivna av tio -och elvaåringar. Jag valde metodiskt ut de bästa och sorterade undan resten, kände mig som en diktator under hela processen. Imponerande många tioåringar skrev om döden och andra svåra ämnen. Dessa tyckte jag generellt sett om. Några dikter, speciellt av tioåringarna, var väldigt sakliga. Dessa hade också sin charm. En flicka skrev att jag gärna skulle vilja ha en papegoja, men just nu har jag redan en kanin så jag måste nog vänta lite (tills kaninen dör, egen anmärkning). Det är nog det här jag vill göra när jag blir stor.


Livet måste gå vidare.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan vi inte ge bort skåne till Danmark? Så slipper vi de flesta av Sverigedemokraterna. här i Borås är stödet för SD stort hela 7,0 av rösterna fick de vilket e fjärde största parti. Och jag som ogillar Alliansen politik skarpt... Den där jimmi Åkesson vill jag ge en rakhöger(rakvänster)!

2010-09-20 @ 22:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0