Hemmapyssel.

Idag skulle jag ha åkt hem till Agnes och Rickard och Vera på liten middag. För ett ögonblick glömde jag bort det och bestämde med pappa att vi skulle gå på bio klockan åtta, en film av Claire Dennis, en fransk regissör vars filmer just ni visas hos Filmklubben och som hitills varit fyllda av streetsmarta människor drabbade av becksvarta tragedier i Frankrikes slum. Men sen kom jag ihåg middagen och medan jag stod och kokade ihop dagens soppa (potatis och purjolök) på jobbet försökte jag pränta in i huvudet att jag skulle komma ihåg att ringa pappa och avboka bion så fort jag fick en stund över. Sen ringde Agnes och ställde in middagen. Så jag tänkte att då går jag väl på bion istället. Precis när detta beslutats i mitt huvud smsade pappa och sa att bion visst började klockan sex. Så det skulle jag ju inte hinna. Trots att jag från början dubbelbokat mig sitter jag nu alltså hemma. Kvällen har ägnats åt spaghettimiddag med Peter (vars planer också ställdes in!). Just nu varvar jag läsande, skrivande, nagelfixande och tedrickande.



Jag har slutat bita på naglarna och försöker hålla dem fina. Men varje jag på Edsvik förstörs dom och varje kväll måste jag göra om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0