Friday I'm in love!

Idag är det fredag och som sig bör på fredagar så är jag ledig. Därför sitter jag nu hemma i nynäshamn och äter brownie som mamma fått av en kollega i sjuklingspresent. Kom precis hit, behövde skriva ut en sak och hämta en bok som jag lånat på stadsbiblioteket, glömt kvar här i Nynäshamn någonstanns, och som biblioteket nu kräver tillbaka. Jag ska snart börja leta efter den.

Jag har ägnat senaste tiden åt att fatta beslut. Bland annat så har jag bestämt mig för...

...att jag nu, när jag är dömd till att arbeta, arbeta, och enbart arbeta ett tag framöver, ska börja spara rejäla summor pengar. Peter verkar tänka likadant, han ligger lite före mig, så snart kanske vi har en kontantinsats och kan flytta.

...att jag nog inte kommer klara av att enbart arbeta. Därför ska jag läsa en kvällskurs om italienska kvinnliga författare vid Stockholms universitet. Klarar jag det inte så klarar jag det inte. Inte mer med det.

...att jag ska ägna mina lediga måndagar och eventuellt några av mina lediga kvällar åt att styra upp tidningen 10-tals evenemang! Mest ser jag fram emot Barnpoesifestivalen. Synd att Vera är för liten, annars skulle jag ta med mig henne under armen.

...att jag ska ta mig i kragen och rösta på feministiskt initiativ. Det är det enda rätta. För Gudrun Schyman är faktiskt bäst. Dessutom är nog Fi partiet som bäst behöver min röst.

Imorgon kommer jag kanske dö av stress, för då har Roy Friberg vernissage på Edsvik konsthall. I nuläget är vi bara tre som ska arbeta och vi skulle verkligen behöva vara en till.

Sist men inte minst kommer en glädjande nyhet: H&Ms nya modesammarbete kommer vara med Lanvin, står det idag att läsa på Elles hemsida. Det tycker jag är ett fantastiskt beslut! Hoppas det blir så bra som jag föreställer mig.


Lanvins konstnärliga ledare Alber Elbaz. Bilden hämtad från Elle.se.

Jag är mycket lycklig den här fredagen. Den är fylld av framtidstro.


Kommentarer
Postat av: sofia

2010-09-04 @ 01:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0