Kleerups konstaffär.

Idag gick jag förbi, och tittade in i, den nya tillfälliga pop-up butiken Villa på Biblioteksgatan. Ett väldigt kommersiellt sätt att presentera konst på. Enligt galleristen Jonas Kleerup är tanken med butiken att skapa ett intresse för konst som någonting spännande och tillgängligt*. Egentligen har jag inget problem med konsthandelskonceptet, förutom att konst som skapas med syftet att passa på en hemmavägg nog oundvikligen blir lite tamare. Som tur var blev jag inte shoppingsugen. Ingenting fick mig att riktigt fastna. Däremot blev jag sugen på att göra ett kollage. Nu omedelbart.

Jag skrev upp mig på mailinglistan. Trots allt så är jag ju nyfiken på vad som kommer att ske härnäst.

Vem är egentligen den här mannen? Jag försöker få fram lite matnyttig information, men får endast fram sånt som jag redan vet. Blir därmed ännu mera nyfiken. Vi har nog väldigt olika syn på konst han och jag, det tycker jag mig ana.


*http://www.presskontakt.se/pressreleaser/visa/pressrelease/283680/galleristen-jonas/12AF0B23-C90A-44F5-0C84-56CB2BEC3ABC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0