Göra stan.

Igår var det måndag och därför var jag ledig. Underbart. Det har blivit så på senaste tiden att jag ofta träffar min mamma på mina lediga måndagar. Det är guld värt. Igår åt vi lunch och chokladbiskvier. Sen gick vi en liten runda på Götgatan och tittade på fina saker och letade efter vantar till mamma. Jag lyckades få med mig henne in på mitt favoritställe American Apparel och där hittade hon ett par gråa. Jag visste väl det.

American Apparel är bra. Fräscha färger, fräscha former. Trots att jag lagt märke till att kläderna är ganska dyra med tanke på kvalitéten man får så kan jag inte låta bli att handla där. Där finns helt enkelt vad jag vill ha som jag inte verkar kunna hitta någon annanstanns: vanliga fina kläder. Jag är inte så avancerad i klädväg. Jag vill bara se representabel ut tror jag. Men det är svårare än vad man kan tro. På American Apparel betalar man extra för att slippa det "extra" som man blir påtvingad överallt annars. Inga rosetter, rosor eller seriefigurer, bara vanliga trosor.

Hursomhelst, efter att jag följt mamma till pendeltåget gick jag tillbaka och köpte ett par till mig själv också. Jag vet, det är bara ett par vantar, men jag handlar inte så mycket och känner mig därför väldigt nöjd. Nu har jag bara jacka och halsduk kavr att köpa innan vintern kan braka loss.


Hoppas mamma är lika nöjd med sina som jag är med mina.

Kommentarer
Postat av: Sara

Fina! ;)

2010-10-16 @ 10:47:46
URL: http://saransara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0