Tjockisfot.

Ni vet min fot, som jag hällde kokande pastavatten över i torsdags kväll. Hur konstigt det än låter så har dess tillstånd oväntat försämrats avsevärt. Igår morse när jag vaknade gjorde såret ont, mycket ondare än tidigare. Jag haltade lite när jag gick men jag kunde ändå gå. Alla hade olika åsikter om hur jag skulle sköta såret. Dagen gick ändå bra. Imorse var det ännu värre, varigt och hela foten var svullen. Klockan 8 var jag på Vårbergs vårdcentral. Min fot hade blivit infekterad!

Nu äter jag penicilin, tre gånger om dagen i tio dagar.

Ni vet hur det brukar svida när man har alsolsprit på ett sår? I det här fallet svider det inte alls. Det känns jätteskönt.

Jag funderar över ifall det var sånt här som man förr i tiden fick kallbrand av. Och så funderar jag över hur det egentligen fungerar med alkohol och penicilin. Eftersom att jag ska äta det under så lång tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0