Andy och Lolita.

Nu på fredag är det fest på Nyckelviksskolan igen. Temat är The Factory! Jag tycker att det är ett perfekt tema. En del är lite besvikna över att det inte går att klä ut sig till oigenkännlighet, men jag tycker bara att det är skönt. Fast jag vet inte riktigt hur jag ska se ut än. Jag tänker svart och vitt (randigt?), rakfönat får, mycket eyeliner, beiga läppar, lösögonfransar. Tänker jag rätt då?

 

Jag och Anna tänkte titta på Factory girl ikväll, för att få lite inspiration.

 

Nu verkar det kanske som om jag gör en snabb vändning, men för mig är den helt logisk. När jag tänker på The Factory tänker jag på Andy Warhol, och när jag tänker på honom tänker jag på Valerie Solanas, som får mig att tänka på Sara Stridsberg, som ju skrev om båda dessa två i DRÖMFAKULTETET. Jag vill nu berätta att jag för första gången i mitt liv har beställt en bok från Adlibris, nämligen Sara Stridsbergs nya bok, Darling River. Jag har kommit halvvägs och allting känns riktigt bra. Fast samtidigt lite kusligt och olycksbådande, samma känsla som när jag läste Drömfakultetet. Darling River handlar om olika kvinnors öden. Den mest framträdande huvudrollen är en Lolita-figur. Eller kanske en före detta Lolita-figur, hon är vuxen nu. Jag har saknat att läsa. Det har inte funnits tid på så länge.

 

På fredag åker en vän till mig till Tunisien. Det kommer bli så bra, jag tror att hon verkligen behöver det. Sol och ledighet är bra för allt, det måste hjälpa åtminstonne lite, även om man bär på stor sorg.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas ni får jättekul, vad ni än gör ikväll! KRAM

2010-03-26 @ 09:15:18
URL: http://albihn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0