Allt på en gång.

I fredags var jag inte på inflyttningsfest, men i lördags var jag på ett litet födelsedagskalas. Saras!


Vera, den lilla snorungen (nej, nu skojar jag såklart bara) har smittat mig med sin förkylning tror jag.

Igår var hon inte alls pigg. Jag som trodde att inga virus skulle bita på mig nu när jag petar i mig penicillin tre gånger om dagen. Det fungerar tydligen inte så.

 

Hursomhelst, trots att jag inte kände mig helt hundra imorse var jag i skolan idag. Vi har börjat med textiltryck nu. Fortfarande är vi lite i "känna-oss-för-stadiet", när vi lär oss vad man kan och vad man inte kan göra. Idag har jag gjort ett helt hysteriskt tryck. Jag skulle ALDRIG ha det hemma. Det är inte typiskt Sigrid.

 

Men ju mer jag tittar på det, desto mer tänker jag att det kanske inte är så fruktansvärt fult ändå. Snart ska jag i alla fall börja göra finare tryck, som man vill titta på.

Ikväll har jag sökt ett jobb som galleriassistent. Jag fortsätter hoppas.

Peter ska ta någon sorts körkort imorgon (för stora bilar), fast tydligen har han inte ens fått körkortstillståndet än. Så det blir kanske inte så?

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu får det i alla fall bli en kommentar direkt till bloggen.

Krya på dej!!

Och Trycket är jättefint, tycker jag. Heja!!

2010-03-22 @ 22:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0