Batman.

Idag skulle ha varit min sista arbetsdag på Edsvik konsthall för i år, men jag har istället varit hemma sjuk. Kanske inte så allvarligt sjuk eftersom att jag mår bra nu, men imorse kändes det riktigt dåligt. Därför har jag idag straffat mig själv och min dåliga arbetsmoral (för jag får alltid dåligt samvete när jag är hemma från jobbet. Tänk på alla som inte har ett jobb) genom utegångsförbud. Jag har tvättat lite. Plockat lite. Och gjort kardemummatryffel.

I vår ska jag börja på Kulturvetarlinjen! Det är verkligen precis vad jag vill just nu, kom jag lite hastigt på för en och en halv månad sedan efter att ha pratat med studievägledaren på linjen. Jag ska gå ett år, introduktionsterminen och avslutningsterminen med praktik. Det där emellan har jag redan.

Jag tänker fortsätta på Nationalmuseet. Såklart. Där trivs jag. Jag tänker sluta på Edsvik, men har lovat hjälpa till i januari. Häromdagen sökte jag helt spontant jobb på Granit. Gick omkring i deras butik på Götgatan och tyckte att allting var så fint och att personalen var så trevlig och så tänkte jag att här skulle jag vilja jobba. En dag i veckan eller så. Hur det blir med det är egentligen mindre viktigt i sammanhanget.

Inifrån min lägenhet har jag observerat att det har snöat hela dagen. Peter har fixat alla gamla Batmanfilmer till mig. Ni vet, de där gamla. De som Tim Burton har gjort. Så bra! Jag ryser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0