Liten fest.

Igår blev mitt personalmöte inställt, Peter skulle komma hem från jobbet sent, och jag kände verkligen inte för att vara ensam hemma. Så jag bestämde mig för att åka hem till mamma och pappa i Nynäshamn. Det visade sig att jag hade valt en väldigt bra kväll att komma hem på - mamma och pappa hade just igår varit gifta i 20 år! Vi firade med räkor och cava, lax och limesås med mera med mera. Trevligt.

Hela gårdagen hade jag tryckt pingviner i skolan. Jag har börjat tycka att textiltryck är väldigt roligt, det tyckte jag inte alls i början. Jag tror att min första motvilja berodde på att jag trodde att man var tvungen att trycka mönster. Mönster är fint, men jag tröttnade fort och tappade koncentrationen. Mönster är inget för mig. På eftermiddagen gjorde jag ett stort tyg:

 

Idag har vi haft Göran och vi har gjort kollage-kroki, eller vad man ska kalla det. Jobbigt. Svårt. Kladdigt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

SJUKT fint tyg!!! Jättejättejättefint!

2010-05-14 @ 20:02:05
Postat av: Lena

SJUKT fint tyg! Jättejättejättefint!

2010-05-14 @ 20:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0