Jag önskar.

Jag önskar att jag också hade ett sovrum med insprängd tegelvägg. Det ser så rustikt och New York-chict ut. Det vore en dröm.



Bild:rodeo.net/niotillfem/

Men det som jag mest av allt önskar just nu, denna torsdagskväll, är att jag kunde förstå Schillers estetiska brev (alla 27!). Seminariet är imorgon klockan 10. Jag och min grupp ska träffas imorgon kl 09 och se ifall någon av oss har lyckats utvinna mer än då vi träffades igår och diskuterade. Jag har googlat runt lite, tänkte att någon kanske tagit på sig att göra en översättning till vanligt språk. Inte, men det finns tydligen ett Schillerinstitut. Grundaren, Helga Zepp-LaRouche, hävdar att Schiller aldrig tidigare varit så aktuell.

Det jag har förstått, som jag är bergssäker på, är att människan själv och enbart själv kan sätta sig i frihet. Kan jag inte säga någonting imorgon tänker jag säga det, kanske till och med upprepa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0