Fira!

Idag har jag, förutom att jobba några timmar, varit på litet barnkalas. Peters lillasyster fyllde sju år.

Igår firade jag Johanna! Hon fyllde 24. Vi åt indisk mat och sen promenerade vi till Kungsträdgården. Där passade vi även på att fira Earth hour. Det var inte någon musik värd att nämnas (förutom Laleh) och ingenting jättespeciellt, men jag tyckte att det var beundrandsvärt att svenska cykellandslaget cyklade vid scenkanten och gav hela evenemanget ström. Och både Johanna och Sofia hade blivit korthåriga sedan jag såg dem senast. Tänk om jag också skulle?

I fredags firade vi att veckan var slut och att det numera är påsklov med skolfest: The Factory! Jag hade jättemycket smink och en klänning. Wonderful! Det är underbart att gå på fest inte som sig själv. Ni anar inte hur sorglig/sorgsen jag kan se ut när jag anstränger mig. Nästan som Edie Sedgwick.

Jag var lite mer ovårdad än Edie på just den här bilden. Sminket höll sig inte på plats. Mer åt det sena 60-talet.

 

I torsdags firade jag, Karin och Sofia med lyxig sushi.

 

Vackert.

 

Vi firade lite olika saker. I synnerhet firade vi att vi hade fått nya pengar. Sedan firade jag att jag nästan har skrivit klart min kandidatuppsats. Sofia firade att hon nästan har kommit igång med att söka jobb. Karin firade att hon äntligen fått sitt sedan länge pågående lägenhetsbyte godkänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0