Måndag.

Idag är det måndag igen. I fredags var jag på drinkkväll med flickorna från klassen plus respektive och vänner. Trevligt. I lördags var jag på Christina Runqvists vernissage på galleri Hippo med mamma. Det var också trevligt! Sedan åt i ostmacka och drack kaffe, strosade lite på stan och så gick jag helt spontant och klippte mig! Nu känns allting lite bättre. På eftermiddagen åkte jag till Uppsala och åt middag med Lotta, Johanna och Fia. Det var också trevligt, fast på ett annat sätt. Vi var, av olika anledningar, inte på jättebra humör. Lite tråkiga saker har drabbat några av oss. Hursomhelst så gjorde vi en god gryta och sedan skrev vi ner listor över alla våra bekymmer. Allt från hjärtesorg till stenhårda budgetar.

I söndags jobbade jag, sedan fick jag äntligen åka hem till Peter. Jag fick en jättefin present.

En hattask!

 

Med jättefin insida!

 

Dessutom fick jag massa lasagne, ungefär fyra matlådor.

Idag var alltså måndag. Mina porslinsfigurer hade kommit ut ur glasyrbränningen. Jag är mycket nöjd med dom, det är så roligt att det verkligen ser ut som porslinsfigurer som man skulle kunna hitta hos en mormor.

 

Ett bröst, en ros, en fågel.

Men nu är det slut med keramikeran. Nu är det metall. Jag är ännu inte helt frälst, men jag lovar att hålla mina sinnen öppna.

Sist vill jag bara säga att min minsta kusin, Henning, har åkt till Aix en provence (väldigt osäker på stavningen). Tanken är att jag ska hälsa på honom. Hoppas hoppas.

Han ska vara borta länge.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0