Hemma.

Jag tror att ett av mina nyårslöften ska få vara att jag ska bli lite mer huslig. För egentligen tycker jag att det är väldigt roligt att baka och laga mat (inte att städa). Ibland har jag bara känt att jag inte har tid.

Jag har fått en surdeg av min mamma, som jag nu har tagit hand om och just nu håller på att baka med för första gången. Det är så konstigt med surdeg, den bara fortsätter att existera i evigheter och kan föröka sig hur mycket som helst. Hur kommer den till från början?

Om man inte har tid att baka bröd kanske man helt enkelt borde ta det lite lugnare. Så att man hinner.
Dessutom gör jag svampsoppa. Också á la mamma.




Mitt andra nyårslöfte får nog vara att antingen börja på någon konsthögskola eller börja arbeta på riktigt. Alltså heltid eller liknande. Har inte gjort något av dessa saker tidigare.

Tredje nyårslöftet är att skriva klart min c-uppsats.

Enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0