Gott nytt år!

Igår blev det nytt decennium och det var en väldigt speciell dag. Jag var som vanligt splittrad och ville fira med alla överallt, men det löste sig bra. Jag var i Uppsala på dagen och firade i förväg. Jag och Johanna hade förberett chokladdoppade jordgubbar, jättegoda. Så kom Fia. Vid ett kom lotta och stekte pannkakor åt oss, hon är så snäll. Så korkade vi upp bubblet och till slut kom även Aida. Vi lockade varandras hår, ordentliga korkskruvar, men det blev snabbt snarare vågigt. När det var som trevligast var jag tvungen att åka hem.

Peter och jag åt jättefin nyårsmiddag med hummer, räkor, lax, ostar m.m m.m.

Sen åkte vi till Lena och Emma på fest! Vid tolvslaget promenerade vi upp på Skinnaviksberget (?) och tittade på hela stadens fyrverkerier. Jag är lite rädd för dom, men tycker samtidigt att dom är väldigt fina. Denna splittring ger mig alltid en liten adrenalinkick vid tolvslaget och jag blir lycklig och känner mig mer berusad än vad jag är. Det blev en sen fest, när Peter och jag gick vid fyra någonting kändes det lite som att den var i sitt toppskick. Henning hade precis kommit dit.

Hursomhelst, idag har också varit en dag. Jag gick upp vid 10, ganska pigg faktiskt. Mamma och pappa kom och hälsade på vid ett och jag hade ålagt mig att göra rårakor. Ganska gott och bra faktiskt. Jag har målat ett självporträtt (som man bör göra på nyårsdagen tycker jag), men framförallt har jag och Peter tittat väldigt mycket på tv.

Nyårsdagenmiddag. Kyckling, potatis, tomater och rödlök i sambal, olivolja och vitlöksmarinad.

Nu ska jag titta lite mer på tv tror jag.


Kommentarer
Postat av: Lena

Bra att du hann komma till mig! Hoppas du hade det kul. Puss

2010-01-02 @ 17:38:19
Postat av: lotta

Bra att du hann komma till oss ;) lovely!

2010-01-03 @ 17:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0