Måleriprojekt.

Vi har påbörjat vårt stora måleriprojekt i skolan. Vi ska göra en serie målningar, ganska fritt gällande motiv. Det är en av sakerna jag funderar mycket på just nu. I torsdags natt somnade jag framför en film, som jag gör ibland. Jag vaknade vid två, allting kändes dåligt, jag hade somnat med linserna i och glömt att borsta tänderna. Gick upp och fixade och av någon anledning så hade jag mitt måleriprojekt i huvudet (kanske hade jag drömt om det). På väg tillbaka till sängen och Peter passade jag på att fotografera natten ut genom fönstret.

 

Det hjälpte mig faktiskt i mitt skissartade måleri på fredagen.

 

 

Det känns som att jag vet ungefär vad jag ska göra nu nästa vecka när jag ska börja måla på riktigt.

 

Idag skulle jag hem till Lena och Emma på semmelbuffé. Men idag gick det inte att ta sig från Vårberg. Ni skulle ha sett hur arg jag var. Ersättningsbussarna går fortfarande, vilket måste betyda att tunnelbanan fortfarande är ur funktion. SL skyller på vagnfel, jag och Peter tror inte på dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0