Varit lite här och var, gjort lite allt möjligt.

I fredags fortsatte vi med grafiken, jag gjorde ett psykadeliskt självporträtt samt en reseillustration från Mongoliet.











Ursäkta den oskarpa bilden. Det här är en flicka som stod i ett stort varuhus vid Tiger-öl-hyllan. Alla ölmärken hade en flicka vid sin hylla, klädd i märkets logga från topp till tå. När man tog en av deras öl sa de "Thank you" och log jättestort, som om de verkligen var glada att man valde deras öl. Inlevelse i arbetet. De berättade även om specialerbjudanden och om man köpte mycket öl, vilket vi gjorde eftersom att vi handlade till min födelsedagsfest, fick man små presenter av henne. Hon var verkligen jättesöt och så var hela varuhuset och de här flickorna en mycket overklig konstrast mot Ulaanbaatar i övrigt, som inte alls är särskillt serviceinriktat eller glamouröst. Jag minns att det kändes uppfriskande, västerländskt och "hemma" på något vis. Det var svårt att skriva alla Tiger-loggor och pratbubblan spegelvänt. Mycket svårt faktiskt.

I fredags var jag i Uppsala och åt en fin grekisk middag med Emelie, Lotta, Aida, Johanna och Fia. Sen gick vi hem till Aida och drack rödvin och åt mörk, rättvisemärkt choklad. Jag sov över där, i Fias nya lägenhet. Efter några timmars sömn gick jag upp klockan fem och åkte hem till Stockholm. Det var nämligen väldigt viktigt att jag fick njuta av min sovmorgon hemma i Vårberg. Johanna gjorde mig sällskap hem, fastän hon inte alls hade behövt, underbara hon.

Jag fick champagnefrukost, för nu har jag och Peter varit tillsammans ganska länge faktiskt.




Sedan gick jag till jobbet och var ganska sömnig hela dagen. Det blev inget Hootchi Kootchi för mig. Lite tråkigt, det var Vegas-tema och jag har hört att det till och med fanns en vigselförrättare på plats. Jag satt med på förfesten och drack pepparmintté. Lockade håret, för jag ville också vara fin.

Igår var en mysig dag, fastän jag gick upp tidigt och jobbade några timmar. Jag åkte hem till Agnes och Rickard och Vera och gosade. Hon har blivit så stor och fin och klok, hon ler mot en när man ler mot henne och hon blir lugn när man sjunger. Idag har jag träningsverk i min arm för att jag hållit henne så mycket.



På kvällen gjorde jag och Lena en mysig sak, vi tecknade kroki på Café Hängmattan. Där var det väldigt hemtrevligt. Jag ska försöka gå dit på söndagskvällarna i fortsättningen om jag inte jobbar.



Jag känner mig inte särskillt utvilad efter den här helgen faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Lena

Åh GUD vad gott det ser ut!!! Nu förstår jag precis varför du åkte hem tidigt. ;)

Nästa gång måste du följa med på HK!

Puss

2009-09-27 @ 20:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0