Kontaktannonser.

På träundervisningen går det långsamt. På sätt och vis är det ungefär som när man var liten och hade träslöjd. Ibland behöver man hjälp, vissa saker går helt enkelt inte att lista ut på egen hand. Alla andra behöver också hjälp, så det är en lång kölista för att få prata med Ola. Några få moment har avklarats, men dagen har mest bestått av väntan och kaffedrickande.

Kontaktannonser som är väldigt bra brukar jag riva ut och spara. En har jag på mitt kylskåp och några har jag klistrat in i dagböcker. Det blir så ärligt när folk så där kort och koncist ska försöka få fram vad de vill ha. Eftersom att jag idag hade så mycket tid att fördriva kunde dagens kulturdel lusläsas och jag hittade två som verkligen var värda att spara:


"Ensam kvinna, 25-45 år, på landsbygden sökes av en ung man för en praktisk och kärleksfull relation. Mot inackordering får du två extra händer och en vän i livet".

och

"Två unga, intellektuella kvinnor, 19 år, söker mor eller mormor. Du ska ha tid och ett balanserat sinne samt tycka om att samtala om livets viktiga frågor."


Har jag berättat att jag en gång blev efterlyst i Metro? Det var på gymnasiet och kändes mycket speciellt. Det var Lotta som hittade insändaren.  Jag satt mitt emot en man på tåget och vi började titta på varandra lite grann. Inte för att han var snygg, för det var han inte, men han såg trevlig ut. Jag blev så distraherad att jag höll på att missa min hållplats, så jag fick springa upp och springa av tåget och hann precis av innan dörrarna stängdes. Jag föreställer mig att han måste ha tyckt att det var jätteroligt. Ungefär som i filmer när någon cyklar omkull för att den inte kan sluta titta på någon. Han skickade en liten hälsning till mig, beskrev mina kläder, mitt utseende och situationen. Och någonting om att jag hade fina ögon. Det är nog en sådan sak som bara händer en gång i livet, om man har tur. Betänk sedan vilken stor risk det är att man faktiskt blir efterlyst, men glömmer att läsa tidningen den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0