Shirin Neshat.

Förra inlägget handlade om ytterst värdsliga saker. Men så kom jag på att jag faktiskt hade en viktig sak att säga: Jag tycker att alla ni som har möjlighet ska gå till kulturhuset och titta på de konstutställningar som finns där nu. Den iranska konstnären Shirin Neshat ställer ut fyra stycken väldigt vackra videoverk. Utställningen heter Kvinnor utan män och det kändes lite som att dras in i en drömsk, ondskefull sagovärd. Det var konstigt att komma ut i gråa Stockholm igen efteråt.





Jag tror att Shirin Neshat tidigare har hållit på mest med fotografi. Min mamma tog med mig på en utställning av henne i Tensta konsthall när jag var ganska liten. Svartvita fotografier. På sätt och vis likt hennes videokonst, men ändå  olika.




Kulturhuset är gratis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0