Måndag.

Kära dagbok.

Om man går till Myrorna i Ropsten på vägen hem från skolan hinner det numera bli så här mörkt på vägen hem:



En cylinderformad industribyggnad med upplysta måsar på.

 

Myrorna i Ropsten är bäst. På vägen dit går man genom ett magiskt industrilandskap. Fult på dagen, men vackert när det är mörkt.

 

Idag har jag verkligen kommit igång med vävandet. Jag visste väl att jag skulle tycka om det här. Än så länge befinner jag mig i övningsstadiet så jag utgår inte från någon skiss eller plan. Ändå tycker jag att man lyckas få in lite av sin karaktär i duken. Det är riktigt roligt att väva och det går fort. Det som tar otroligt mycket tid är förarbetet, det ägnade vi två hela dagar åt att lära oss. Ändå kommer vi alla sexton att behöva hjälp igen när vi ska säta upp våra riktiga vävar, det kan jag lova er.

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Ser ut som ett Tim Burtonlandskap!

2009-10-27 @ 08:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0