Jag är så glad för att det är höst.

Bara man kommer ihåg att klä på sig ordentligt innan man går ut så är den här årstiden fantastisk. Om man går i skolan på Lidingö kan man äta goda äpplen och päron som villaägarna ställer ut i små korgar och så får jag ett jättesug efter att titta på alla Tim Burton-filmer. Igår tittade jag och Peter på Corpse Bride. Den är sorglig.

 

Igår gjorde jag även för första gången på länge av med riktigt mycket pengar. Jag köpte lite vanliga kläder, block från blockmannen som kom till skolan med sin vita truckbil, och ett rouge. Saker jag behöver, praktiska vanliga saker. Men jag såg väldigt mycket fantastiskt fint. Sådana saker som man absolut inte behöver. Vi strosade på Pom pom parlour länge.

 

En röd korsett

 

En hårprydnad med fåglar. Nästa fredag ska jag på Hattmakarkväll. Hoppas det blir av, det vore så roligt att göra någonting fint. Hoppas.

På grafiken håller vi nu på med någonting som kallas Kollografi. Jag vet inte om jag kan förklara. Det handlar om att på olika sätt, genom att klistra och spackla och limma, få fram olika strukturer på en kartongskiva. Det är roligt, men resultatet är väldigt oberäkneligt. Man ser knappt vad man gör under själva processen. Det här gjorde jag idag:

 

 

Min grafiklärare brukar visa upp sin flickväns konst när han nämner den här metoden för det är vad hon jobbar med. Han är rysligt stolt, vilket jag tycker är väldigt fint.

 

Ikväll kommer Johanna hit och sover över. Ha en fin fredagskväll!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0