Höstlov.

Den här veckan har jag haft höstlov. Det har varit skönt, men nu saknar jag skolan. Alla människorna, de fasta rutinerna, Alejandro the DJ.

I måndags pluggade jag hela dagen nästan. Tisdagen och onsdagen jobbade jag, onsdag eftermiddag åkte jag upp till Västmanland och hälsade på min mormor Ingrid. Det var skönt och långtråkigt på samma gång. Jag vet inte hur jag ska beskriva tillvaron däruppe. Man kurar framför tvn mest hela tiden. Vi har bakat kanelbullar, virkat och läst Svensk Damtidning. Ibland går man långa skogspromenader, men det är lite för kallt för att vara skönt egentligen. Andra saker blir viktiga än de som är viktiga hemma. Exempelvis Prinsessan Madeleines förlovningsring. Och den i jämförelse med Victorias förlovningsring.

 

Vilken tycker ni är finast?

 

Idag har jag inte gjort någonting. Jag kommer inte ihåg när jag hade en söndag helt ledig senast. Peter och jag har båda varit lite bakis. Tittat på film, lyssnat på musik. Jag fick rysningar av en jättegammal låt, Where the wild roses grow. Fast det var mest för att Peter beskrev vad den handlade om: MORD!! Han slår sönder hennes huvud med en sten. För att han älskar henne.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0