Galleribesök på Östermalm.

Igår, fredag, var jag och min klass och tittade på keramikkonst. Vi har nämligen börjat hålla på med keramik nu och jag tycker om det jättemycket fast leran ibland känns lite svårhanterlig. För att visa vilka fantastiskt saker man kan åstadkomma med lera tog vår lärare med oss till Galleri Inger Molin där Eva Hild ställer ut.


Här slipar hon leran när den har torkat litegrann.


Exempelvis så här blir det.



Eller så här.

Kanske blir man inte så imponerad om man inte har känt på hur det är att arbeta med lera själv. Vet inte. Vi blev väldigt imponerade. Galleristen var jättenervös att vi skulle ha ner någonting. Hon harklade sig om vi gick för nära och skrek nästan när Sam snubblade i trappen. Ibland tycker jag att det är väldigt mysigt att strosa omkring på Östermalm. Man ser fina, exklusiva saker och så ser man alltid medelålders kvinnor som påminner lite om min mamma.

Jag är på jobbet, så jag borde väl egentligen inte blogga.

Ikväll är det HOOTCHII KOOTCHII!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0