Så himla typiskt.

På Valborg var jag väldigt trött. Jag menar inte att jag inte hade det fint, för det hade jag, men jag var riktigt sänkt. Först grillade vi hemma hos Sara (lax, korv, ananas, lök, halloumi, äpple mm). Sen gick vi ner till brasan och ställde oss längst fram. Jag hade glömt bort hur mycket barn som samlas vid eldarna, usch!

Sedan gick vi till folkets hus i Årsta där massa band spelade. Bland annat våra (alltså mina och Lenas) gamla bekanta (?) The Aristocrats. Men vi missade dom.

Jaja. Det tar ju sin lilla tid att åka kommunalt mellan Årsta och Vårberg nattetid. Jag förstod att jag skulle somna på tunnelbanan, hur mycket jag än skulle försöka att hålla mig vaken. Så jag accepterade det och ställde mobilen lagom till att jag skulle gå av. Jag sjönk in i musikens värld och in i dimman. En kvart senare vaknade jag av larmet, rullade in på Vårbergsperongen och hoppade av. Det kändes konstigt och jag förstår inte varför impulsen att kolla igenom väskan kom så fort och naturligt. Jag gjorde iallafall det och min fina plånbok var borta! Någon dum hade tagit den! Det måste ha varit världens enklaste sak, min väska har tappat sin dragkedja och tenderar att vara väldigt öppen.

Jag ringde och spärrade kortet direkt, resten fixade jag imorse. Sånt här är så energikrävande! Men jag är väldigt lugn, det var jag direkt. Orkar inte ens tänka på alla bibliotekskort och bonuskort just nu.

Imorgon börjar jag sådär tidigt igen, alldeles strax ska jag sova, bara ett snabbt bad.





Fredagsmusik.




Kommentarer
Postat av: lotta!

VILKET JÄVLA AS!

2009-05-02 @ 00:30:55
Postat av: hanif

hum undra ifall tjuvarna fastnade på sl:s kameror, kan kanske kolla med dem!

2009-05-03 @ 11:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0