När kommer mamma hem?

Jag väntar och jag väntar. Har kokat pasta och bryggt kaffe.

Jag är hemma i Nynäshamn en sväng. Nu är jag liksom fast här...för jag vill inte åka innan mamma har kommit hem, hon måste titta på tavlorna jag har spänt upp och säga att det är godkänt. Jag lyssnar på Van Morrison (jag har bara en skiva att lyssna på här), springer fram och tillbaka i korridoren, fotograferar allt som är fint. Sånt som jag egentligen inte har tid med, jag har ju massor av saker jag behöver göra. Men nu är jag här och kan inte göra de sakerna, så jag får helt enkelt finna mig.

Lite senare ikväll ska jag göra ett hemma hos mamma -och pappa-reportage här i bloggen. För det är mycket som är så fint att man blir glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0