Jag hatar valfriheten!

Så stod det klottrat på toaletten idag på universitetet. Det var som svar till någon moderat som skrivit att man skulle rösta höger i EU-valet, valfrihet bla bla bla. Jag förstår precis vad personen menar! Förut var ordet valfrihet någonting fint, jag använde det ibland, men nu har borgarna tagit det och gjort det till sitt och gett det en ful innebörd. Får man göra så? Visserligen, det kanske kan vara lite som ordet solidaritet, som alltid kommer att förknippas med vänstern. Men där betyder ju ordet fortfarande någonting fint. Stor skillnad. Ursäkta, men ibland måste man få avreagera sig.

Idag har jag pluggat, formulerat och mejlat viktiga mejl och bakat veganska kokosbollar. Och bakat bröd.


Jättegod.

Recept: Gör precis som du gör när du gör vanliga kokosbollar, fast ta veganskt smör istället. Jag gör med mycket kakao och några matskedar starkt kaffe.

Nu ska jag snart iväg till Lena. Det blev lite sent, bara för att brödet kom i ugnen så sent. Men nu så! Ha en fin fredagskväll.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jättegoda bollar och jättegott bröd!

2009-05-26 @ 13:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0