Sjukt tidig söndagsmorgon.

Jag har varit sjuk i några dagar nu. I onsdags och torsdags jobbade jag, hade bara ont i halsen, men när jag sedan kom hem på onsdagen och fick tillfälle att ta det lugnt eskalerade allt. På fredagen var jag, trots det halsonta, tvungen att gå upp tidigt, för att en man skulle komma och spackla mitt hallgolv. Jag släpade mig även till skolan och såg till att min grafik blev tryckt. Dumt! Jag borde ha stannat hemma. Sedan dess har jag varit sängliggande med febersvettningar och migrän. Jag som hade styrt upp massa planer för lördagen.

Jag har lyssnat på Mina drömmars stad på ljudbok, det har varit trevligt. Igår kväll kokade jag pasta och pesto men sen började jag må illa efter bara några tuggor.

Idag är det lite bättre, jag sitter ju upp och skriver. Jag har läst DN och druckit kaffe. Jag önskar att jag kände någon av mina grannar så att jag kunde plinga på och fråga om en Ipren. Om jag bara blev av med huvudvärken skulle jag kunna tvätta håret och då vet jag att allt skulle kännas lite bättre. Jag ser väldigt sjuk ut med mitt stripiga hår, men nu har jag dragit på mig en mössa. För min egen skull.

I DN idag berättar Anna Odell om sitt konstverk. Jag tycker att hon verkar ha gjort någonting bra! Hoppas hon slipper åtal.


Man borde inte spännas fast i en bältessäng bara för att man är psykisk sjuk, tycker jag. Om man inte utgör direkt fara för sig själv eller sin omgivning, men även då borde det finnas bättre sätt.

Kommentarer
Postat av: lotta!

men uschamig, knyttet mitt! hoppas du mår bättre snart! och jag tycker ett åtal mot Anna känns väldigt onödigt.

2009-05-10 @ 23:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0