Hemma-hos-reportage.

Hemma hos min mamma och pappa är det så himla fint. Mycket tack vare att mamma är så pysslig. Estet ut i fingerspetsarna.



Espressomaskinen fick pappa av mig, Agnes och Rickard i 50-årspresent. Den är framförallt snygg. Samma sak med kaffetermosen. Form går före funktion.



Rosa pelargoner i fönstret.




Någon annan rosa blomma.



"Den blå hyllan"



Mamma och pappa har så himla mycket böcker.



Ett garnnystan ligger slängt på marken och matchar mattan.



En tulpan som är nästan svart.



En abstrakt tavla bakom fina karaffer.

Så här ser det ut hemma hos min mor och far. Nu kanske ni förstår varför jag har blivit som jag har blivit. Färg och form går före funktion. Alltid. Jag önskar bara att jag vore lite mer ordentlig.  Då skulle det nog vara nästan lika fint hemma hos mig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0