Trött men lycklig.

Jag sitter nu här i min nya egna lägenhet i Vårberg. Den är väldigt stor och väldigt...tom.  Men köket är fint, och min lilla sovhörna är mysig. Jag känner mig hemma. Fast jag känner mig lite som en turist i mitt eget land. Det är..annorlunda här. När ni kommer hit kommer ni att förstå vad jag menar. Det finns inget 7eleven men det finns ett Vårbergs Kött och grönt som är öppet till 22 (ungefär). Där har jag varit 4 gånger på ett dygn och det har alltid suttit samma man i kassan. Det är en jättebra affär.

Här finns dessutom en jättestor loppis, känd vida omkring. Jag har själv inte hunnit utforska den. På helgar är det inträde, 10 kronor på lördagar och 15 på söndagar tror jag. Jag kanske hinner dit en sväng imorgon.

Jag är mycket trött, har jobbat fredag,lördag och söndag. Flytten avklarades lördag eftermiddag. Den här helgen har varit slitig men jag har uträttat mycket. Jag har en bärknöl i min högra axel. Jag försökte släpa en dammsugare från St. Eriksplan till Vårberg, galen idé, jag fick ge upp och dumpa den hemma hos Majas mamma vid Fridhemsplan (jo, jag tog den vägen för att jag skulle förbi henne och lämna nycklarna till gamla lägenheten).

Tack för all flytthjälp. Verkligen.

Har precis bestämt mig för att ta en liten sovmorgon imorgon.

Kommentarer
Postat av: Lena

Det är du värd! Sov länge. puss

2009-03-02 @ 12:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0