Politiskt inkorrekt.

Jo, nu är jag hemkommen från måndagsölen. Det var som alltid trevligt.

Vi berättade för Erika, en politiskt insatt vän, om demonstrationerna vid Berns. Hon skämdes lite över oss tror jag. Vi stod helt klart på fel sida, men hur ska man hinna sätta sig in i allt? Om vi bara hade vetat...Själv hade hon blivit häktad av polisen för att hon demonstrerade precis där, utanför Berns, när de hade haft en fest där för att fira att den israeliska nationen hade födelsedag. Är inte det en ganska korkad sak av en natklubb att fira? Allas åtal hade lagts ner utom hennes. Alltså, den här är en tjej som jag aldrig skulle kunna föreställa mig våldsam.  Hon kanske skulle kunna säga saker som poliser inte vill höra, det kan jag tänka mig. Men hallå, jag är upprörd.

Jag har köpt en död mink åt Lena. Men jag tänker att det är okej, för den är köpt second hand och har nog varit död väldigt länge. Sedan vår Gotlandsvecka har vi båda  pratat om att det är ganska mysigt att ha en död räv över axeln. Det är en sådan grej somär okej under medeltidsveckan men som känns lite konstigt och fel i det civiliserade stockholmslivet.


Hoppas hon väljer sina tillfällen med omsorg.

Imorgon måste jag upp tidigt. Vi har viktiga saker att utfärda inför vår Mongoliet-resa. Visum och sånt. Så godnatt!


Kommentarer
Postat av: M

Nu kommer juristen i mig fram :P men om allas åtal lades ner förutom hennes så har dom nog rätt goda grunder för att hon gjort något olagligt. Och att dom kan bevisa det får man väl hoppas i så fall. Om hon inte gjort nåt olagligt kommer hon inte bli dömd. Fast sjukt läskigt att ha rättegång! Hoppas det går bra för henne.

2009-03-31 @ 18:02:34
Postat av: Anonym

Mika! Du lever! Oroa dig inte, jag tror att hon bara får böter...

2009-03-31 @ 20:09:50
Postat av: Erika

Kära Sigrid, klart jag inte skäms över er, hade antagligen gjort precis samma sak om jag inte visste vad det rörde sej om!



Var och hämtade ut förundersökningen idag, visade sej att jag och 6 personer till, alltså 7 av 47(!) är misstänkta fortfarande. Det enda jag fick ut av den var att dom anser att vi inte flyttade oss tillräckligt fort från platsen och så va det en massa bilder på oss där vi mest bara står och inte gör nått särskilt. Ingen vidare bevisning tycker jag iallafall.. men det ska bli spännande att se vad som händer!



Ses på Lisas hejdåkalas va? Kram!

2009-04-01 @ 00:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0