Jag är så himla nöjd med dagen hittills.

Imorse, klockan 10 ungefär, mötte jag upp Helena, Johan, Ida (?), Lena och Lennart vid St.Erikshjälpens second hand-magasin i Spånga. För min del blev det en stor succé! Jag har så mycket negativa erfarenheter av second hand, men det här var lite mer i stil med hur jag tänker mig att second hand var för ungefär tio år sedan innan det blev trendigt och började kallas för vintage. Alltså, det var billigt på riktigt.

Jag har köpt en jättefin byrå, somjag dessutom fick hemkörd. Annars vet jag inte hur jag hade gjort. Inte köpt den? Släpat? 175 kr.



Och så köpte jag en LP-skiva, som jag tyvär bara kan lyssna på hemma hos mamma och pappa. Hursomhelst, det är en teateruppsättning, som är uppsatt och utspelar sig i Norberg, ungefär där min mamma kommer ifrån och där vi brukar hålla till om somrar, påskar och jular. Den handlar om Norbergs-strejken, som utspelade sig mellan 1891 och 1892.

"Med beundran för denna strid och för att öka kunskapen om kampen uppförde Norbergs arbetare "Spelet om Norbergsstrejken".

Solidariteten, det veckra i denna strid,
må den alltid leva, leva och bestå!
I sju månar stredo Norbergs arbetare.
För människorvärde, för frihet och rätt.

Rannsaka dig själv!
Vad gör du för arbetarklassens frigörelse?
Solidariteten, det vackra i denna strid,
må den alltid leva, leva och bestå!"

Så står det på insidan. Jag tror att det är en sång, därav upprepningen. 10 kr.



Sist men inte minst, en trenchcoat för 58 kr.



Nu funderar jag faktiskt på att åka en sväng till IKEA. Det finns fortfarande så mycket småsaker som jag behöver.

Ikväll är det Hootchi Kootchi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0