Hundrädd.

Jag tycker att det är mycket obehagligt och korkat att vem som helst kan skaffa en stor hund. På röda linjen, den som jag åker varje dag, är det massa misfits som har skaffat aggressiva hundar som dom absolut inte kan hantera. Och jag tycker att pitpulls borde kräva någon slags motsvarighet till vapenlicens. Eller har det det? I så fall är det uppenbarligen alldeles för enkelt att få.

Alla hundälskare brukar här börja tala om hur synd de är om de sinnesrubbade hundarna och att allting är ägarnas fel. Såklart det är så, men jag är humanist, så jag tycker ändå att det är hundarna som ska avrättas. Hundarnas känslor väger här inte så tungt.

Häromveckan var det ett fyllo med en schäffer som kom och satte sig bredvid mig och började föra ett förtroligt samtal med hunden om hur hemskt det var att zigenare fick uppehållstillstånd i Sverige, att zigenare inte var människor och så vidare. Och så viskade han till hunden att "den här gången lyckades vi i alla fall skrämma iväg dom". Jag blev jätterädd och jättemånga människor runt omkring flyttade på sig.

Jag skulle aldrig sätta mig upp mot någon som hade en stor hund med sig. Jag har hört att dom siktar på ögonen.

Idag var det slagsmål mellan två stora hundar på perrongen. Ägarna kunde inte göra någonting.Jag mest hörde det hela.




Kommentarer
Postat av: lotta!

vapenlicens ;-) fast det är -faktiskt- inte rasen det är fel på. pitbulls är superfina, jag vill ha en!



toppen att du mår bättre föresten, tjoho!

2009-03-23 @ 18:41:20
URL: http://lillaenglund.blogg.se/
Postat av: Lena

Pipbulls är avlade för att vara så aggressiva som möjligt och inte släppa när de väl bitit tag, jag tycker man kan välja en hund som är avlad för att hämta bollar och kela med barn.

2009-03-25 @ 17:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0