Midsommar i Mongoliet.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag tycker mer om Mongoliet än Kina (det lilla jag har sett, alltså Beijing). Det är väldigt avslappnat här, livet flyter på.

Familjen har en lägenhet i staden och ett hus på landet, där mormor och lite annat folk dom känner och är släkt med också bor. Vägen ut på landet är katastrofal, men våra förare vet vart de värsta groparna är. Under bilfärden från flygplatsen förklarade Odul att man inte krockar i Mongoliet, så vi skulle inte oroa oss över att det inte fanns några bilbälten.Korna och hästarna och hundarna går orädda nära vägen. Om morgnarna äter vi kött och färsk, nykokad mjölk. Och imorse fick vi även friterat bröd som heter Bing. Till lunchen dricker vi vodka, varje dag. Jag har hört att vädret i Sverige är sådär, men här var det faktiskt snö när jag vaknade idag. Kallt och blåsigt. Annars har det varit runt 25 grader sedan vi kom.

Självklart längtar jag hem lite på självaste midsommar. Men om ett tag ska vi gå till en ungersk restaurang och äta sill. Vet inte om det kommer smaka likt den ni äter.

Imorgon händer mycket spännande saker, då åker vi långt ut på landet. Vi ska sova i tält och rida på vilda vackra hästar.
Jag har köpt en varm och fin mössa. Nu är jag beredd på nästa oväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0