Beijing.

Det här är andra dagen i Peking. Vänjer mig inte vid att säga Beijing. Igår såg jag himmelska fridens torg och en fin arbetarklassens kamp-skulptur. Jag är hemskt ledsen, men jag kan inte ge er några bilder för tillfället. Stadsbilden här är imponerande och det är mycket neonljus om natten. Snart ska vi till muren. Jag dricker kaffe ur en marrimekko-mugg, för vi bor i en svensk diplomatlägenhet. Mycket fint, mycket marimekko.

Innan vi fick gå av planet igår var alla passagerare tvungna att lämna in hälsoförsäkringar, sen kom två sjukvårdare ombord och tog tempen på alla. När vi skulle lämna flygplatsen gick vi igenom ytterligare två feberdetektorer.Hittills har jag ätit lever, padda, peking-anka, friterad fisk mm. Vissa saker är väldigt billigt, som att åka taxi, det brukar kosta ungefär 20 kr.

Det här inlägget gick mest ut på att jag har det bra. Hoppas ni också har det. Lena hälsar.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hej syster yster!

Vad härligt att du har det bra och att du ätit padda :-) Det närmsta vi kommer Kina just nu är att vi ska äta kinesiska pastaknyten som Rickards mamma gjort åt oss- men det är också gott!



Vera saknar redan sin moster men jag har sagt att du kommer hem ganska snart.



Passa på att se och uppleva så mycket som möjligt nu, och skriv för guds skull om allt på bloggen. Å förresten, skippa att åka på svininfluensan!



Puss!

2009-06-15 @ 18:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0