Bal och motgångar.

Igår runt klockan sex körde Lenas pappa oss till Edsbergs slott. Klockan halv fem imorse kom han och hämtade oss. Så var det med det.







Hela kvällen och natten dansade vi och minglade med musikaliska geniungdomar. Jag, Lena och Emma representerade målarkonsten. Många där som man pratade med hade gått på kungliga musikhögskolan i uppemot fem år och ville nu söka sig ut i Europa, men det är ju så himla svårt att hitta tillräckligt bra lärare som man klickar med. Den framtida eliten. Dessutom var alla, killar som tjejer, sjukt vackra och sjukt trevliga.

Idag fick jag reda på att jag inte kom in på Gerlesborgsskolan. Det hade jag egentligen inte trott heller , men med genierna från igår färskt i åtanke så känner jag mig nu ganska medelmåttig. Men: någon av de överbegåvade ungdomarna igår sa att för att bli riktigt bra på någonting ska man ägna ungefär 100 000 timmar åt det. Det motsvarar ungefär fem års heltidsarbete räknade vi ut. Jag har ägnat mig åt måleri på allvar i ett halvår. Så jag tänker inte deppa.

Nu vill jag komma in på Nyckelviken för jag vill lära mig väva. Fortsätter jag på Edsvik får jag lära mig väva på annat håll. Ibland måste man ta alternativa vägar.

Nu ska jag till Skanstull och mysa.

Kommentarer
Postat av: Lena

Du gör det nästa år baby!!! Eller så skiter vi i alla jädra skolor och kör igång på egen hand. Puss på re och tack för en fantastisk bal på slottet!

2009-06-05 @ 19:20:34
Postat av: Emma

Håller med Lena! Om 10 000 timmars övning är allt som behövs så kan vi ju öva på egen hand - och bli bäst. Alldeles, alldeles underbara bilder!

2009-06-07 @ 11:15:01
Postat av: lotta

men! vad sägs om en bild på självaste kvinnorna själva då?

2009-06-08 @ 16:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0