Livet på landet.

Förra sommaren spenderade jag nästan all min tid i Stockholm,bortsett från en vecka på Gotland. Jag var knappt någonting i varken Nynäshamn eller Västmanland. Nu känns det tvärtom ganska naturligt att lämna stan så fort jag har en eller några dagar ledigt. Jag liksom längtar efter skogen och havet. Hela den här veckan ska jag jobba, så nu är jag fast i förorten för ett tag. Det känns sådär.

Jag och Peter kom tillbaka hit till lägenheten sent i går kväll efter att ha haft en dag tillsammans i Nynäshamn. En bra dag. Nu har han sett allt som är värt att se enligt mig. Vi gjorde nynäshamnska saker hela dagen; åt glass i hamnen, promenerade runt ringvägen, kastade macka, köpte lax från rökeriet som vi sedan åt på baksidan bland rosenbuskarna. Drack pappas Bedarö bitter. Det är väldigt skönt att ha ett helt radhus för sig själv.


Smultgubbar sa Peter att dom heter.



Nu har jag fått blommor igen. Jag tycker att det är lite konstigt., men jag börjar vänja mig. Det gör att hela lägenheten blir mycket finare. Jag ska göra det till en vana att alltid ha blommor i min vas. Man behöver ju inte vänta på att man ska få varje gång. Det måste vara okej att köpa blommor till sig själv.

Nästa vecka ska jag åka upp till Västmanland. Kanske på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0