Lite magiskt.

Jo, så här är det, Sigrid är inte bara intresserad av konst, hon läser även en hel del böcker. Någon som jag beundrar väldigt mycket är allkonstnären Tove Jansson. Hon är nog faktiskt allra bäst. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att hon är fantastisk, men så är det iallafall. Hon tecknar som jag skulle vilja teckna och hon skriver som jag skulle vilja skriva. En del människor är bara så jäkla begåvade och duktiga och kloka. Nu ska ni få ett typexempel med många vackra ord:

Rakt över havet gick Haffsårkesterns ensliga väg. Den ena dagen efter den andra gungade förbi, solig och sömnig och blå. Flockar av sjöspöken kilade kors och tvärs framför stäven och i kölvattnet strödde vi havregryn åt en fnittrande svans av sjöfröknar.

Ur Muminpappans memoarer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0