Jag längtar

Idag har jag målat så intensivt att jag var helt illamående av trötthet vid fyra. Så då åkte jag faktiskt hem. Jag var hungrig och dessutom var all min målarduk slut och de icke-färdiga målningarna behövde torka. Jag åkte och köpte ny målarduk och sedan åkte jag hem till mamma och pappa i Nynäshamn. Där jag är nu och där jag kommer sova i natt. Alltså kommer jag att behöva gå upp kl. 06 imorgon. Det är lika bra att jag vänjer mig - hittar jag ingen lägenhet hamnar jag väl här igen. Men det är ganska mysigt. Ikväll ska vi slänga ut julen. Det är tjugonda knut (eller vad det heter?) idag, då man ska slänga ut julen. Visste ni det? Jag har nämligen fått för mig att det bara är vi som uppmärksammar den här dagen.

Mitt i finanskrisen ser min egen personliga ekonomi mycket ljusare ut än vad den gjort på säkert över ett år. Lite underligt. Så fort jag får mina pengar ska jag köpa:



Och en dyr fin akvarell-pensel! Sen har jag allting jag behöver i materiella ting för ett bra tag framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0