Vilken fin söndag

Idag gjorde jag någonting väldigt trevligt som jag skulle vilja göra fler söndagar. Jag åt brunch på Café Kompott. Det är väldigt fint där, specielt om man hamnar i sofforna som vi gjorde. Jag, Lena och Jon hade en ganska lugn kväll igår (för vi tappade bort dom andra och jag bröt av mitt kontokort, dessutom var vi nog inte på humör) så vi var där runt 11 och fick bra platser och fräsch omfångsrik buffé.

Jag åt:

- Danskt rågbröd
- Smör och ost
- Äggröra
- Falafel
- Vita bönor
- Prinskorv
- Kyckling
- Fil med äppel och hasselnötter
- Pannkakor med sylt och grädde

Jag drack:

- Kaffe
- Apelsinjuice (ej färskpressad)
- Rosa fläderblomssaft

Jag tycker om att äta mycket och länge på morgnarna. En del klarar inte av det, dom säger att dom inte har någon aptit. Jag vaknar för det mesta vrålhungrig, om jag inte ätit väldigt mycket eller väldigt sent kvällen innan. Men på vardagar har man ju aldrig tid att sitta i två timmar som vi gjorde idag, ta pauser i ätandet och sedan börja om.

Just det, Jon har åkt hem nu. Jag tvättar, städar och donar. Efter att jag följt med honom till bussen gick jag hem till Agnes, har inte sett henne på ett tag. Dom har börjat titta på barnvagnar nu. Jag drack en kopp te, sen var jag tvungen att gå igen för att inte missa tvätttiden. Haft ett fint samtal med Aida och gjort upp planer för onsdagen. Idag har allting helt enkelt varit ganska bra.

Kommentarer
Postat av: lotta

Hihi ditt kort.. Av någon anledning tyckte jag det var helt vansinnigt roligt haha. Hur går det föresten med kort och lön och sl-kort och allt?



Lång frukost är så fab. Det är den där korta, tråkiga och lite torra enbart-smörgås-frukosten jag personligen avskyr. That reminds me.. måste köpa solfrönsbröd idag.. såg att det var extrapris på ICA, fantastiska erbjudanden måste utnyttjas.

2009-01-05 @ 15:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0