Surrealistiskt.

Imorse när jag gick upp, tidigt tidigt, var det ett fruktansvärt väder. Regnhagel som piskade i ansiktet. Ingen förutom jag och Lena var uppe. Hon sov över hos mig och vi följdes åt till Sundbyberg. Nu, hemkommen från jobbet, är det fortfarande lika grått och mörkt. Världen ser ut som den brukar se ut i domedagsfilmer ungefär. Jag tog bussen till Odenplan och gick hem därifrån. Alla affärer var stängda. Brukar affärer vara stängda runt 16 en lördag? Det känns inte som det. Vad är det meningen att man ska göra? Vad är det meningen att man ska ha lust att göra? Jag lagar lunch/middag och lyssnar på musik. Ikväll ska jag gå ut och "ta en öl". Har massa tid på mig tills dess. Äta, duscha, läsa.





Ni vet som det känns ibland...


Surrealistisk målning av Giorgio de Chirico. Tror att den heter En gatas melankoli och drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0