Trött och ledsen

Idag har varit en riktigt dålig dag. Jag är redan hemma från skolan och bara det säger ju att någonting är fel.

Men jag kan börja med att gå tillbaka lite i tiden. Igår vaknade jag 08.18 och hann med 08.34-tåget. Det är ju helt otroligt. Hann till och med köpa frukost på 7eleven. Denna morgon kom jag upp 08.05, men prioriterade att duscha och sminka mig så det blev frukost på 7eleven idag också. Det har blivit så många morgnar på sista tiden. Många 7eleven-frukostar. Jag ställer alltid klockan på 07.30, men lyckas aldrig ta mig upp. Jag har inte alltid varit såhär. Det är ett nytt beteende. Varför är jag så trött? Jag kan lätt sova hur länge som helst på morgnarna och ibland gör jag det men blir ändå inte piggare. Vad är det för brist jag lider av?

Idag hade vi färglära i skolan, vår lärare ställde upp tre olika stilleben. Ett gick i olika gula nyanser, ett i olika blåa nyanser och ett i olika röda nyanser. Jag valde det gula, det var hemskt.  Allting blev så fel. De olika gula nyanserna var så lika varandra och alla föremål bara flöt ihop och blev ourskiljbara. Den gula duken allting var uppställt på hade dessutom ett blått rutmönster och mina ränder blev snea och rutorna ojämna. Det såg ut som en barnmålning. Skålen i mitten hade en jätteunderlig rund form som jag fortfarande inte förstår. Dagens arbete blev ett misslyckande och jag insåg att jag behövde få ett dygns perspektiv på det innan jag kunde göra någonting konstruktivt åt saken. Jag blev bara så fruktansvärt låg av motgången. Hatar gult!

Snart har vi personalmöte, alltså måste jag ut i ovädret igen. Sen ska jag på spinning. Det ser jag fram emot. Förr i tiden brukade jag få energi av träning.




Vill sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0