Middag på Tranan

Idag har jag och Lena firat jul. Jag bjöd henne på middag och fick i gengälld en jättefin handväska. En sån där liten, svart second-hand väska i hårt material. Jag önskar att jag kunde fotografera. Och så fick jag ett förkläde. Det är väldigt trevligt på Tranan, om ni inte har varit där. Litet och trångt och varmt. Det ligger mitt på Odenplan. Och dom fyller på ens vattenglas så fort man har druckit en klunk! Och så har dom en bar en trappa ner där man kan fortsätta.

Vi disskuterade det gångna året. Sorgligt nog insåg jag att första halvan av året för min del kan sammanfattas med ett enda namn, och det är en person som jag inte ens har kontakt med längre. Tack och lov för att allting ser så mycket bättre ut idag! Någonstanns har man i alla fall kommit. Valborgen i Uppsala kan föresten ses som en ljus punkt under våren! Sommaren kan nästan sammanfattas med veckan i Visby, för resten av sommaren jobbade jag bara (men nu är jag lite orättvis, för jag kommer ihåg midsommaren på Ornö och en del fina sommarnätter i stan). Under hösten har nästan ingenting bra hänt alls. Men nu är jag antagligen också orättvis. Ungdomsgruppen, med vilka jag spenderar mina måndagskvällar, introducerades i mitt liv någon gång under hösten, men jag kommer inte riktigt ihåg när. Ganska sent.

Hursomhelst, tack vännen för en fin kväll! Nytt år och nya misstag. Jag kan knappt bärga mig!

Kommentarer
Postat av: Lena

Tack själv vännen! Den var fantastisk!

puss

2009-01-09 @ 12:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0