Mamma och jag har pratat

Först och främst: Idag är det vår! Fantastiskt! I målarskolan sitter jag precis vid ett fönster och solen lyser mig i ansiktet och jag blir helt varm. Trots det målar jag mörka och dystra västmanländska skogslandskap.  Nu sitter jag inne på kontoret, lite förmåner från tiden då jag jobbade här har jag fortfarande.

Igår var jag som sagt hemma i Nynäshamn och jag och mamma diskuterade hur saker och ting kommer bli. För jag kommer behöva flytta hem, åtminstonne för en månad. Blir det så kort tid behöver jag inte betala, om det blir längre 2000 kr i månaden. Det känns ju ganska bra. Det här kanske inte är världens undergång, det kanske kommer bli trevligt. Jag kommer åtminstonne spara pengar. Äta ordentlig mat. Dricka mindre öl. Äta dyra ostar och fin choklad. Synd bara att jag inte känner någon annan än mamma och pappa i Nynäs längre. Bröderna Engrens också, jag får börja umgås med dom. Det här kommer bli fint, det känns faktiskt så på riktigt. Då kan jag ju ta lite tid på mig och hitta en bra lägenhet, med förstahandskontrakt. Nu ska jag springa över till skolan igen, ska bara säga hej till Carolina i caféet först.

Kommentarer
Postat av: lotta

detta inlägg betryggar mig något oerhört :-) puss på dig.

2009-01-14 @ 17:11:52
URL: http://lillaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0