Lägesrapport

Ikväll kommer Lena och Helena hit på middag. Jag ska laga middag, Helena tar med sig vin och Lena fixar efterrätt. Det ska bli så trevligt. Båda flickorna har två tentor avklarade, duktiga. Jag har jobbat, varit på universitetet och lämnat tillbaka en bok och städat. Det känns mycket skönt, min lilla köksvrå ser så prydlig ut. Snart ska jag börja göra tortellini med laxsås.

Just nu verkar det som att jag, när jag väl flyttar, kommer bli kombo med min gamla Rom-vän Malin. Det känns som en fantastiskt bra idé. Vi letar 2:or för fullt. Men det verkar fortfarande svårt. Jag blir så trött, det här är verkligen ett heltidsarbete. Och man blir ständigt besviken, det är så mycket som verkar så bra vid första anblick men sen visar sig inte vara det.

Jag vet ännu ingenting mer om Berlin. Alltså, jag ser mycket utgifter framför mig. Jag som nyss tyckte jag var så rik.

Oj, måste verkligen börja laga mat nu. Ha en trevlig lördagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0