Det här är inte roligt längre.

Jag har nu varit med Malin och tittat på ett pyttelitet rum i en lägenhet här i Vasastan, för Malins räkning. Det var ett vanligt rum, väldigt litet, lägenheten i övrigt var fin. Den skulle kosta 4000. Både Malin och kvinnan som ville hyra ut den skulle fundera på saken. Har skickat ytterligare några mejl sen jag kom hem. Jag är så trött på det här nu, jag kan inte tänka på någonting annat känns det som.

Jag är verkligen inte kräsen, skulle absolut kunna tänka mig att dela en lägenhet eller bo inneboende. Men som Malin och jag pratade om idag: ibland när man ringer runt får man en så himla dålig magkänsla. När det exempelvis svarar en man i 40-årsåldern. Jag vill bara inte! Jag utsätter mig inte för det. Det skulle kunna vara någon jättetrevlig, men sannolikheten att det är ett pervo känns så pass stor att man inte vill ta risken.

Då bor jag hellre i en egen lägenhet i Vårberg, även om det ligger 24 minuter från centralen (!). Fast då kan man nästan lika gärna bo i Nynäshamn. Det här är ett elände. Just därför känner jag också att jag gärna vill hitta någonstanns där jag kan bo åtminstone ett halvår.

Hoppas ni ägnar kvällen åt någonting roligare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

it could be better if it is in English huh~~heihei

2009-01-28 @ 22:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0