De bästa av de bästa.

Idag var jag och Lena på öppet hus på Kungliga Konsthögskolan. Det var mäktigt. Två stora bronsskulpturer föreställande ett lejon och ett vildsvin mötte en vid ingången, mycket imponerande. Jag har alltid velat se hur dom där ser ut, och där på översta våningen satt de i sina stora egna rum, med utsikt över vattnet, och var mycket sympatiska och tillmötesgående. Den första killen vi pratade med hade gått där i fem år och hade en väldigt pessimistisk syn på framtiden och jobbutbudet för en konstnär. Ändå blev jag väldigt uppmuntrad av att prata med honom, underligt. Tänk ifall man någonsin skulle bli så bra att man kunde hamna där.


Lena och jag lyxade till det efteråt. Som vanligt.



Jag står faktiskt på första plats i bostadskön till en etta i Vårberg.  Det är väl ingen annan än jag som kan tänka sig att bo där. Just nu letar jag både ettor och tvåor, hur kan det vara så svårt? Jag vill ju bara ha någonstanns att bo!

Nu ska jag mysa i min nystädade lägenhet.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0