Dagens konstverk

På förekommen anledning tänkte jag fortsätta förse er med konst.



Den här är en målning av Edvard Munch från runt 1895 som heter "Dagen efter". När jag vaknar efter att ha varit ute kvällen innan brukar jag tänka att jag ska måla en parafras av den, men det har ännu inte blivit av. Jag tänker inte försöka förklara varför jag tycker om den så mycket. Förstår ni inte själva kommer ni ändå aldrig förstå.

Lena är sjuk och kräks. Kanske ser hon just nu ut ungefär som kvinnan i målningen?

Kommentarer
Postat av: lotta

Oj vad du inte borde känna så, inte dig jag syftar till

2009-01-06 @ 13:02:11
Postat av: Sigrid

Okej, vad skönt!

2009-01-06 @ 14:17:04
URL: http://sigrids.webblogg.se/
Postat av: hallå där!

måste alla veta att jag ligger hemma och kräks???

2009-01-06 @ 17:33:58
Postat av: lotta

klaga nu inte lena. hade det inte varit för den lilla upplysningen så hade du aldrig fått mina ömma sympatier ;-)

2009-01-06 @ 19:39:48
URL: http://lillaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0